Vijesti :: Jaskanske novine o Mont Blancu

I Jaskanske novine pišu o našim uspjesimaU novom broju Jaskanskih novina, uz pregršt zanimljivih članaka i intervjua, možete pročitati putopis s pohoda na Mont Blanc. Dio putopisa objavljen je u nastavku vijesti.
Od planinarskih tema, još možete pronaći članak Mirka Kosa o aktivnostima društva pedesetih godina.

Prošlogodišnje osvajanje Grossglocknera potaknulo je u nama želju za još višim i još zahtjevnijim vrhom pa je logičan izbor bio Mont Blanc. Ekipa koja je tada osvojila najviši vrh Austrije ozbiljno je shvatila ovaj pothvat te smo sredinom lipnja počeli s kondicijskim pripremama.
U subotu, 12.kolovoza, osmorica velikih zaljubljenika u planine krenula su na dugo iščekivani put prema Chamonixu u Francuskoj: jaskanci Dražen Lovreček, Stjepan Volarić, Marko Mikloušić i ja, zagrepčani Ivan Lovrek, Darko Luš i Tomislav Šakić te đakovčanka Jadranka Vuković. Nakon 14 sati vožnje u kombiju punom opreme, vođeni kormilom našeg poznatog planinara Franje Novosela koji je ovaj put imao ulogu vozača i dežurnog zabavljača, dolazimo u Chamonix. Podižemo šatore u kojima ćemo boraviti idućih pet dana. Vrijeme nije obećavajuće. Kiša neumorno pada cijelu noć. Isto je i ujutro pa umjesto predviđene vježbe na ledenjaku obilazimo planinarski muzej, dućane i kafiće Chamonixa.
Ponedjeljak je donio ljepše vrijeme te krećemo na uspon. Pakiramo opremu. Treba dobro ocijeniti što je neophodno, a što može ostati u kampu kako se ne bi preopteretili i tako smanjili šanse za osvajanje vrha. U 7 sati Franjo nas ispraća kod žičare koja nas diže do stanice vlaka Bellevue. Njime nastavljamo put do Nid d' Aiglea na 2372 m. Dalje se moramo pouzdati u vlastitu snagu i mišiće. Snježna granica je dosta nisko pa već i na 2500 m ima snijega. Krećemo lagano da se ugrijemo i uskladimo disanje s koracima. Nakon dva i pol sata hoda dolazimo do doma Tete Rousso (3179 m) gdje ručamo i odmaramo. Kroz prozor promatramo ogromnu planinu nadvijenu nad nama kako polako izranja iz magle.
Oko 14 sati nastavljamo dalje. Staza postaje sve strmija i sve opasnija. Na nogama imamo dereze za lakše penjanje po zaleđenim stijenama i po snijegu. Moramo proći i kroz Kuloar smrti - mjesto na kojem sa stijena iznad nas velikom brzinom padaju sitni kamenčići. Znamo da kaciga glavu čuva pa ih stavljamo i što je moguće brže prolazimo kuloar. Penjemo se kroz stijene i osiguravamo pričvršćivanjem za sajle i klinove. Osjeća se manjak kisika. Tempo nam je sve sporiji s čestim odmorima. Dom Tete Rousso polako se gubi iz vidika.
Nešto prije 18 sati dolazimo u dom Goutier. Stojimo nad strmim stijenama kroz koje smo se popeli i divimo se promatrajući oblake koji su ostali za nama. U domu je velika gužva pa svatko traži bilo kakvo mjesto da sjedne i ispruži noge. Uspio sam se ugurati na stepenice. Osjećam tupu bol u zatiljku, nemam apetita i čini mi se da bi mogao zaspati stojećki - tipični simptomi visinske bolesti. Ništa neočekivano - ipak smo na 3800 m. S negostoljubivim domaćinom pokušavamo dogovoriti spavanje u sobama, ali sve je već popunjeno te smo osuđeni spavati u blagovaonici. U početku je postojala nada da ćemo možda dobiti spužve ili madrace, no kako je vrijeme odmicalo, postajalo je sve očitije da od toga neće biti ništa. Snalazimo se s onim što imamo - ležimo ispod stola, na stolu, na klupama, a neki čak i sjede jer nema mjesta za sve.
U 2 sata poslije ponoći pale se svjetla. Počinjemo se pakirati za uspon...

nastavak pročitajte u Jaskanskim novinama

Igor Plantaš

Mont Blanc (12. - 17.08.2006.)

Objavljeno: 25.10.2006. | Posljednja promjena: 04.04.2021.
Prijavite nepotpune ili netočne informacije

Vijesti

Odobreno financiranje projekta Revitalizacija planinarsko - posjetiteljske infrastrukture Parka prirode "Žumberak-Samoborsko gorje"

28.3.2024. na svečanosti dodjela odluka o financiranju javne turističke infrastrukture temeljem javnog poziva "Regionalna diversifikacija i specijalizacija hrvatskog turizma kroz ulaganja u razvoj turističkih proizvoda visoke dodane vrijednosti" Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac dodijelila je Javnoj ustanovi Park prirode Žumberak - Samoborsko gorje odluku o 100 postotnom financiranju projekta "Revitalizacija planinarsko – posjetiteljske infrastrukture Parka prirode Žumberak – Samoborsko gorje" ukupnog iznosa prihvatljivih troškova od 5.602.782,17 eura.

Revitalizacija planinarske infrastrukture na Japetiću

Posljednjih nekoliko mjeseci HPD Jastrebarsko sa projektnim partnerima i suradnicima intenzivno je pripremalo projekt rekonstrukcije planinarskog doma Žitnica na Japetiću. 1. ožujka 2023. projektna dokumentacija u cijelosti je predana Ministarstvu turizma i sporta koje je objavilo javni poziv. U nastavku je kronologija pripreme projekta te vizualizacija rekonstruiranog doma.

Objavljen je natječaj za rekonstrukciju planinarskog doma Žitnica

Prije nešto više od godinu i pol objavili smo kronologiju aktivnosti kojima smo se približili do realizacije ideje rekonstrukcije planinarskog doma Žitnica. Od tada do danas napravljeno je mnogo posla koji su za rezultat imali konkretnu provedbu projekta i današnju objavu obavijesti o nadmetanju za postupak nabave pod nazivom Radovi na rekonstrukciji planinarskog doma Žitnica sa vanjskim uređenjem okoliša i izgradnja prilazne ceste.

Preminuo Mirko Kos

S tugom vas obavještavamo da je preminuo počasni predsjednik HPD Jastrebarsko - Mirko Kos. Posljednji ispraćaj je u četvrtak 27. lipnja 2024. u 16 sati na groblju u Jastrebarskom.

Obitelji izražavamo sućut u ime svih članova našeg planinarskog društva.

Stigle nove društvene majice

Pozivamo članove koji su naručili majice da ih podignu u salonu namještaja Aurelis u Klinča Selima (gdje se nalazi?) radnim danom od 8:30 - 14:30; 16:00 - 18:00 do petka 21.06. ili nakon 30.06.

Uplate se vrše isključivo na račun društva nakon preuzimanja majica!

Upute za plaćanje u prilogu.

Održan sajam mogućnosti u Krašiću

U petak, 17.5.2024. održan je Sajam mogućnosti u Krašiću na igralištu OŠ "Kardinal Alojzije Stepinac" u organizaciji Policijske postaje Jastrebarsko, Grada Jastrebarskog, Općine Krašić i Općine Žumberak. Na sajmu mogućnosti djeci su se predstavljale udruge uključujući HPD Jastrebarsko. Učenici 4. razreda mogli su pogledati planinarsku opremu i dobiti odgovore na pitanja vezana uz planinarstvo, a održan je i nagradni kviz s pitanjima o planinama i planinarstvu koji je pripremila Maja Žalac. HPD Jastrebarsko predstavljali su Maja Žalac, Mia Šamec i Zvonimir Plantaš.